Waar mensen samenwerken kunnen spanningen en flinke irritaties ontstaan. Soms lukt het niet om die onderling op te lossen. Samen met u en uw medewerker zoekt Stress-Trainer naar een oplossing waar beide partijen tevreden mee zijn en probeert verdere escalatie te voorkomen. Voorwaarde is hier wel dat het conflict, of beter, het knelpunt in de samenwerking, nog niet te ver is geëscaleerd en dat partijen bereid zijn om met elkaar tot een oplossing te komen en een bemiddeling nog zinvol is.
Er is sprake van één of meer mogelijke knelpunten vanuit het oogpunt van uw medewerker en/of die van u. Dit spreekuur geeft uw medewerker de gelegenheid om de werksituatie te belichten.
Ook als werkgever krijgt u de gelegenheid om uw positie en de verwachtingen richting uw medewerker te verduidelijken, teneinde de samenwerking en werkbeleving te versterken.
Er is sprake van een knelpunt. Meer dan eens is sprake van een moeizame communicatie, maar zijn partijen nog wel bereid om met elkaar om de tafel te zitten. Doelstelling is altijd het voorkomen van een verdere escalatie.